Veelgestelde vragen

Hoe snel kunnen jullie bezorgen?

Bestellingen van Topfruit.nl worden bezorgd van maandag tot en met zaterdag en deze worden uitgevoerd door PostNL. Wanneer u uw bestelling op een werkdag voor 20.00 uur bestelt, wordt deze de volgende dag al geleverd! Natuurlijk kunt u ook een latere bezorgdatum kiezen.

Wat gebeurt er als de ontvanger niet thuis is?

Indien de ontvanger niet thuis is bij aflevering, zijn er een aantal mogelijkheden die de koerier kan ondernemen:

  • De koerier neemt het pakket mee terug en zal de eerstvolgende bezorgdag een nieuwe bezorgpoging ondernemen.
  • De koerier geeft het pakket af bij één van de naastgelegen buren.
  • De koerier geeft het pakket af bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Hier kan het pakket de eerstvolgende werkdag worden afgehaald door de ontvanger.

Wat zijn de bezorgkosten?

De bezorgkosten voor een fruitmand levering staan per land hieronder vermeld:

  • Nederland:           € 5,95

Zijn er verder nog bijkomende kosten?

Nee, die zijn er niet. Wij berekenen ook geen transactiekosten voor een online betaling via iDEAL, Creditcard, Cadeaubonnen of  PayPal. Ook achteraf betalen via Afterpay of via een zakelijk account is gratis. En alle prijzen zijn inclusief BTW.

Hoe plaats ik een bestelling?

Op deze pagina vindt u de informatie terug hoe u een bestelling kunt plaatsen.

Kan ik anoniem verzenden?

Ja dit kan. Uw gegevens worden vertrouwelijk behandeld en worden nooit vrijgegeven aan derden. Wij werken volgens de wet op de privacy en gaan zeer zorgvuldig met uw gegevens om. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die u eventueel op een kaartje bij uw bestelling plaatst.

Hoe laat wordt de fruitmand afgeleverd?

Over het algemeen is dit op particulieren adressen tussen 09.00 – 18.00 uur. Op bedrijfsadressen is dit binnen kantoor tijden tussen 09.00 – 17.00 uur. Tenzij u met ons anders bent overeengekomen en dit van beide kanten bevestigd is. Door eventuele drukte, kan het in uitzonderlijke gevallen voorkomen dat uw bestelling na 18.00 uur geleverd wordt.

Komt mijn bestelling echt aan op de gekozen bezorgdatum?

De fruitmanden worden geleverd door PostNL en is voor 98% zeker, dat dit op de gekozen datum geleverd wordt. Het is helaas niet mogelijk om een voorkeur voor levertijd aan te geven bij de levering van een fruitmand. Op de desbetreffende bezorgdatum ontvangen wij een Track en Trace link vanuit PostNL. Mocht u dus vragen hebben over de bezorging, neemt u dan alstublieft contact met ons op.

Wat gebeurt er als mijn fruitmand retour wordt gestuurd naar Topfruit?

Als de ontvanger niet thuis is en het pakket wordt retour gestuurd naar Topfruit, is het helaas niet mogelijk om de fruitmand opnieuw te versturen. Dit in verband met de bederfelijkheid van dit product. Een retour kan ontstaan door bijvoorbeeld een onjuist bezorgadres, geen reactie op het kaartje in de brievenbus of de ontvanger is met vakantie. Bij levering in een ziekenhuis of instelling zal PostNL leveringen doorgaans afleveren in een postkamer of achterlaten bij de receptie. Het ziekenhuis dient ervoor te zorgen dat dit intern bij de juiste patiënt terecht komt.

Ik wil meerdere fruitmanden bestellen, betaal ik dan extra bezorgkosten?

U betaalt per adres slechts één keer bezorgkosten. Ongeacht het aantal fruitmanden voor dit adres. Zijn het meerdere fruitmanden, maar naar verschillende adressen, betaalt u per adres waar het geleverd dient te worden. Voor grotere aantallen fruitmanden, kunt u contact opnemen met onze klantenservice.

Ontvang ik een bevestiging van mijn bestelling?

Ja, zodra u uw bestelling correct heeft afgerond ontvangt u direct een automatische e-mailbevestiging van ons met hierin het ordernummer vermeld van uw bestelling. Hier vindt u ook een overzicht van uw bestelling terug. Controleer uw bestelling goed, mocht er iets mis zijn, neemt u dan direct contact met ons op en houdt uw ordernummer bij de hand.

Bezorgen jullie ook in ziekenhuizen, hotels of campings?

Ja dit is mogelijk, maar geeft u ons alstublieft zoveel mogelijk informatie door. Denk hierbij aan een afdeling en/of kamernummer waar een patiënt op dat moment in het ziekenhuis ligt, of bijvoorbeeld een meisjesnaam van iemand. 

Herroepingsrecht

Bij fruitmanden is het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid van deze vers producten. Op alle overige artikelen is het herroepingsrecht wel van toepassing. Dit wil zeggen dat u de producten zonder opgaaf van reden, retour mag sturen. U dient wel binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, dit kenbaar te maken bij onze klantenservice en dit binnen de 14 dagen retour te sturen. Gelieve dit zoveel mogelijk in de originele verpakking te versturen naar de afzender die op de verpakking vermeld staat. Nadat wij uw retour opdracht hebben ontvangen, ontvangt u binnen 14 dagen het door u betaalde bedrag inclusief bezorgkosten terug op uw betaalrekening. De kosten die gemaakt worden om het pakket retour te sturen, zijn voor eigen rekening. Als blijkt dat u de producten heeft beschadigd, zullen er hiervoor kosten in rekening gebracht worden.

Modelformulier voor herroeping

(dit formulier alleen invullen en terugzenden wanneer u de overeenkomst wilt herroepen)

a. Aan: [ naam ondernemer]
[ geografisch adres ondernemer]
[ faxnummer ondernemer, indien beschikbaar]
[ e-mailadres of elektronisch adres van ondernemer]

b. Ik/Wij* deel/delen* u hierbij mede, dat ik/wij* onze overeenkomst betreffende
de verkoop van de volgende producten: [aanduiding product]*
de levering van de volgende digitale inhoud: [aanduiding digitale inhoud]*
de verrichting van de volgende dienst: [aanduiding dienst]*,

herroept/herroepen*

c. Besteld op*/ontvangen op* [datum bestelling bij diensten of ontvangst bij producten]
d. [Naam consumenten(en)]
e. [Adres consument(en)]
f. [Handtekening consument(en)] (alleen wanneer dit formulier op papier wordt ingediend)

* Doorhalen wat niet van toepassing is of invullen wat van toepassing is.