Bezorgen & Retourneren

Bezorging

Bestellingen via Topfruit.nl worden bezorgd van maandag tot en met zaterdag en worden uitgevoerd door PostNL. 
Indien de ontvanger niet thuis is bij aflevering, zijn er een aantal mogelijkheden die de koerier dan kan ondernemen:

  • De koerier neemt het pakket mee terug en zal de eerstvolgende bezorgdag een nieuwe bezorgpoging ondernemen.
  • De koerier geeft het pakket af bij één van de naastgelegen buren.
  • De koerier geeft het pakket af bij het dichtstbijzijnde afhaalpunt. Hier kan het pakket de eerstvolgende werkdag worden afgehaald door de ontvanger.

In alle bovengenoemde gevallen zal de koerier een briefje in de brievenbus achterlaten bij de ontvanger, waarop staat aangegeven welke stap er ondernomen is.

Bezorgkosten

De bezorgkosten worden bepaald op basis van het gewicht, het aantal fruitmanden en het bezorgland van uw bestelling. Het is namelijk ook mogelijk om uw bestelling in België of Luxemburg te laten bezorgen.

De bezorgkosten voor de bezorging van een fruitmand zijn:

Nederland € 5,95
   

Levertijd

Op maandag t/m donderdag kan u tot 20:00 uur een bestelling plaatsen voor levering de volgende dag. Op vrijdag en zaterdag kan dit tot 17:00 uur (bestellingen op zaterdag worden maandag geleverd). Een voorkeurstijdstip voor aflevering is helaas niet mogelijk. Dit geldt ook voor levering in België en Luxemburg. Grotere aantallen worden in overleg binnen een bepaalde periode of op een gewenste datum geleverd.

Bezorgstatus

Zodra uw bestelling bij Topfruit.nl wordt verwerkt, wordt deze overgedragen aan PostNL. Hiervan ontvangt u automatisch een bericht per e-mail. Uw bestelling zal op de door u gekozen bezorgdatum, welke in de e-mail vermeld staat, geleverd worden.

In deze e-mail die u ontvangt, staat een link vermeld naar de PostNL Track & Trace website. Via deze link, kunt u de actuele bezorgstatus van uw bestelling bekijken en volgen. Uw bestelling zal verschillende fases doorlopen en uiteindelijk kunt u ook terug zien of uw bestelling is afgeleverd.

Wilt u meer informatie over de bezorgstatus van uw bestelling? Neemt u dan contact op met de klantenservice van Topfruit.nl en wij helpen u graag verder.

Retourneren

Bij fruitmanden is het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid van deze vers producten. Op alle overige artikelen is het herroepingsrecht wel van toepassing. Dit wil zeggen dat u de producten zonder opgaaf van reden, retour mag sturen. U dient wel binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, dit kenbaar te maken bij onze klantenservice en dit binnen 14 dagen retour te sturen. Gelieve dit zoveel mogelijk in de originele verpakking te versturen naar de afzender die op de verpakking vermeld staat.
Nadat wij uw retour opdracht hebben ontvangen, ontvangt u binnen 14 dagen het door u betaalde bedrag inclusief bezorgkosten terug op uw betaalrekening.
De kosten die gemaakt worden om het pakket retour te sturen, zijn voor eigen rekening. Als blijkt dat u de producten heeft beschadigd, zullen er hiervoor kosten in rekening gebracht worden.