bezorgen retourneren

Bezorgen en retourneren

Bezorging

Bestellingen via Topfruit.nl worden bezorgd van maandag tot en met zaterdag en worden uitgevoerd door Packs. Indien de ontvanger niet thuis is bij aflevering, zijn er een aantal mogelijkheden die de koerier dan kan ondernemen:

  • De koerier neemt het pakket mee terug en zal de eerstvolgende bezorgdag een nieuwe bezorgpoging ondernemen.

  • De koerier geeft het pakket af bij één van de naastgelegen buren.

In alle bovengenoemde gevallen zal de koerier een briefje in de brievenbus achterlaten bij de ontvanger, waarop staat aangegeven welke stap er ondernomen is.

Bezorging voor België gaat via DPD.

Bezorgkosten

De bezorgkosten worden bepaald op basis van het gewicht, het aantal fruitmanden en het bezorgland van je bestelling. Het is namelijk ook mogelijk om jouw bestelling in België te laten bezorgen.

De bezorgkosten voor de bezorging van een fruitmand zijn:

Nederland €5,95

België €6,95

Levertijd

Op maandag t/m vrijdag kun je tot 17:00 uur een bestelling plaatsen voor levering de volgende dag. Bestellingen op zaterdag voor 17:00 uur worden maandag geleverd. Een voorkeurstijdstip voor aflevering is helaas niet mogelijk. Dit geldt ook voor levering in België. Grotere aantallen worden in overleg binnen een bepaalde periode of op een gewenste datum geleverd.

Bezorgstatus

Zodra jouw bestelling bij Topfruit.nl wordt verwerkt, wordt deze overgedragen aan Packs. Hiervan ontvang je automatisch een bericht per e-mail. Jouw bestelling zal op de door jou gekozen bezorgdatum, welke in de e-mail vermeld staat, geleverd worden.

In deze e-mail die je ontvangt, staat een link vermeld naar de Packs Track & Trace website. Via deze link, kun je de actuele bezorgstatus van uw bestelling bekijken en volgen. Jouw bestelling zal verschillende fases doorlopen en uiteindelijk kun je ook terug zien of jouw bestelling is afgeleverd.

De bezorgstatus van België wordt uitgevoerd door DPD.

Wil je meer informatie over de bezorgstatus van jouw bestelling? Neem dan contact op met de klantenservice van Topfruit.nl en wij helpen je graag verder.

Retourneren

Bij fruitmanden is het herroepingsrecht uitgesloten i.v.m. de beperkte houdbaarheid van deze vers producten. Op alle overige artikelen is het herroepingsrecht wel van toepassing. Dit wil zeggen dat je de producten zonder opgaaf van reden, retour mag sturen. Je dient wel binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen, dit kenbaar te maken bij onze klantenservice en dit binnen 14 dagen retour te sturen. Gelieve dit zoveel mogelijk in de originele verpakking te versturen naar de afzender die op de verpakking vermeld staat.

Nadat wij jouw retour opdracht hebben ontvangen, ontvang je binnen 14 dagen het door jouw betaalde bedrag inclusief bezorgkosten terug op jouw betaalrekening.

De kosten die gemaakt worden om het pakket retour te sturen, zijn voor eigen rekening. Als blijkt dat je de producten hebt beschadigd, zullen er hiervoor kosten in rekening gebracht worden.