Veelgestelde vragen

  • Heerlijke gezonde attenties
  • Dagelijks vers bezorgd
  • Eigen bezorgdatum kiezen
  • Bestellen in 3 stappen

Heb je een vraag? Meestal tref je het antwoord op deze pagina. 
Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact op met ons klantenservice team.

De 5 meest

gestelde vragen

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Je bestelling wordt via Packs uitgeleverd, hierdoor is er op voorhand geen levertijd bekend. Je ontvangt een track & trace code om je bestelling te volgen.

Kan ik nog voor levering vandaag bestellen?
Wanneer je jouw bestelling van maandag t/m vrijdag vóór 17.00 uur bestelt, wordt deze de volgende dag al geleverd! Bestel op zaterdag vóór 17.00 uur voor levering op maandag. Natuurlijk kan je een latere bezorgdatum kiezen. Leveren op de dag van bestellen is niet mogelijk.

Hoe kan ik betalen?

  • iDEAL: alle Nederlandse banken

  • Creditcard: MasterCard, Visa en Amex

  • PayPal

  • Riverty: achteraf betalen

  • Cadeaubon/giftcards: Topfruit.nl giftcard, Topgeschenken.nl giftcard, YourGift Cadeaukaart

Hoe gebruik in mijn kortingcode?
In stap 3 van het bestelproces vind je de knop "korting toevoegen". Hier kan je de code invullen en deze wordt direct verrekend in je winkelmandje.

Hoe plaats ik een bestelling?
Op deze pagina geven wij je uitleg



Bestellen

Kan ik nog voor levering vandaag bestellen
Wanneer je jouw bestelling van maandag t/m vrijdag vóór 17.00 uur bestelt, wordt deze de volgende dag al geleverd! Bestel op zaterdag vóór 17.00 uur voor levering op maandag. Natuurlijk kan je een latere bezorgdatum kiezen. Leveren op de dag van bestellen is niet mogelijk.

Hoe plaats ik een bestelling?
Op deze pagina geven wij je uitleg.

Kan ik telefonisch bestellen?
Omdat je ook direct een online betaling doet tijdens jouw bestelling is het niet mogelijk om de bestelling telefonisch aan ons door te geven.

Blijf ik anoniem?
Ja. De ontvanger krijgt alleen de tekst te zien die jij op het kaartje zet. Niet jouw naam en adresgegevens. Jouw persoonlijke gegevens worden nooit aan derden doorgegeven, ook niet aan de ontvanger.

Krijg ik een bevestiging?
Ja. Zodra je jouw bestelling hebt afgerond, krijg je direct een automatische emailbevestiging van ons. Hierin kun je de bestelling nakijken.

Kan ik een uiterlijke levertijd opgeven?
Nee, helaas niet. Je bestelling wordt via Packs uitgeleverd, hierdoor is er op voorhand geen levertijd bekend. Je ontvangt een track & trace code om je bestelling te volgen.

Bezorgen

Hoe laat wordt mijn bestelling bezorgd?
Je bestelling wordt geleverd door Packs, je ontvangt een track & trace code om je bestelling te volgen.

Wat als de ontvanger niet thuis is?
Indien de ontvanger niet thuis is bij aflevering, zijn er een aantal mogelijkheden die de koerier kan ondernemen:

  1. De koerier neemt het pakket mee terug en zal de eerstvolgende bezorgdag een nieuwe bezorgpoging ondernemen.

  2. De koerier geeft het pakket af bij één van de naastgelegen buren.

De koerier laat een bericht achter in de brievenbus waarop staat wat er met jouw pakket is gebeurd.

Wat zijn de bezorgkosten?
De bezorgkosten voor heel Nederland zijn € 5.95  per adres ongeacht het aantal fruitpakketten.

Waar zie ik de bezorgstatus?
Via de track & trace link kun je jouw bestelling volgen.

Bezorgen jullie in het buitenland?
Op dit moment leveren wij fruit in Nederland en België. De bezorging in België loopt via DPD.

Welke dagen bezorgen jullie?
We bezorgen 6 dagen per week, van maandag t/m zaterdag.

Kan ik bezorgen in een ziekenhuis, hotel of camping?
Ja, dat kan. Het is wel belangrijk om zoveel mogelijk informatie, zoals afdeling, kamernummer, (meisjes)naam, standplaats etc. op te geven. Ook een mobiel telefoonnummer van de ontvanger kan soms handig zijn om de bestelling op de juiste plaats te krijgen.


Wijzigen & annuleren

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Je bestelling wijzigen is geen probeem, mits je bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.

Kan ik mijn bestelling annuleren?
Je bestelling annuleren is geen probeem, mits je bestelling nog niet in behandeling is genomen. Neem daarom zo snel mogelijk contact op met de klantenservice.

Betalen

Hoe kan ik betalen?

  • iDEAL: alle Nederlandse banken

  • Creditcard: MasterCard, VISA en Amex

  • Paypal

  • Riverty: achteraf betalen

  • Cadeaubon/giftcards: Topfruit.nl giftcard, Topgeschenken.nl giftcard, YourGift Cadeaukaart

Hoe gebruik in mijn kortingscode?
In stap 3 van het bestelproces vind je de knop "korting toevoegen". Hier kan je de code invullen en deze wordt direct verrekend in je winkelmandje.

Hoe betaal ik met een cadeaubon of giftcard?
Een cadeaubon (giftcard) is een betaalmiddel en kun je herkennen aan het lange nummer (13 tot 19 cijfers) en een bijbehorende kras-of pin code. Bij het afronden van de bestelling kies je bij de betaalmethode jouw type Cadeaubon. Wij accepteren Topfruit.nl giftcard, Topgeschenken.nl giftcard, VVV giftcard en YourGift cadeaukaart.

Wat als ik niet genoeg saldo heb op mijn Cadeaubon of giftcard?
Als er een tekort aan saldo op de giftcard staat, kun je het restant via een andere betaalmethode voldoen. Je krijgt hier automatisch de mogelijkheid voor. Betaal je het restant niet, dan wordt je bestelling automatisch geannuleerd en wordt het saldo binnen 2 uur weer teruggestort op jouw cadeaubon.

Wat is het verschil tussen een kortingscode en cadeaubon?
Een kortingscode geeft een korting op jouw bestelling. Deze vul je al in tijdens het bestellen. Een cadeaubon (giftcard) is een betaalmiddel, deze gebruik je pas aan het eind van de bestelling om mee te betalen.

Kan ik veilig betalen?
Als je een bestelling gaat afrekenen vindt dit altijd in een beveiligde omgeving plaats via onze betaalprovider. Je kunt dus met een gerust hart veilig afrekenen.

Kan ik achteraf betalen?
Met een particulier account is het mogelijk om via Riverty achteraf te betalen. Met een zakelijk account is het helaas niet langer mogelijk om op rekening te betalen. Wil je toch graag een fruitmand aanschaffen en deze op rekening betalen? Dan verwijzen we je graag door naar ons fruitassortiment op Topgeschenken.nl.


Contact

Onze gegevens:

Topgeschenken Nederland B.V.
Noorderdreef 60
2153LL Nieuw-Vennep
KvK: 34108906
Btw: NL818503051B01

Zakelijk

Wat zijn de voordelen van een zakelijk account?

  • Supersnel in enkele klikken een bestelling plaatsen

  • Meerdere gebruikers

  • Eén verzamelfactuur van al je bestellingen

  • Geen minimale bestelaantallen!

Hoe bestel ik zakelijk?
Maak in enkele stappen een zakelijk account aan.

Kan ik op rekening bestellen?
Helaas is het niet langer mogelijk om op rekening te betalen voor Topfruit.nl. Wil je toch graag een fruitmand aanschaffen en deze op rekening betalen? Dan verwijzen we je graag door naar ons fruitassortiment op Topgeschenken.nl.

Koppelen jullie met inkoopsystemen?
Jazeker! Bekijk de mogelijkheden voor een koppeling.


Service & garantie

Hoe dien ik een klacht in?

Elke dag verwerken we duizenden bestellingen met de grootste zorg. Toch gaat er bij ons ook wel eens iets mis. Is er iets misgegaan met je bestelling? Wat vervelend, we lossen het graag met je op! Neem bij voorkeur contact met ons op via e-mail. We komen op werkdagen binnen 24 uur bij je terug met een inhoudelijk antwoord en zoeken graag samen naar een passende oplossing.

Retourneren en herroepingsrecht

Op fruit is het herroepingsrecht uitgesloten vanwege de beperkte houdbaarheid van deze producten. Op alle andere artikelen is het herroepingsrecht wel van toepassing. Dit betekent dat je de ontvangen producten zonder opgaaf van reden mag retourneren. Je moet dit binnen 14 dagen na ontvangst van de goederen melden bij onze klantenservice. Je hebt dan 14 dagen de tijd om de producten terug te sturen. Je kunt je producten ook zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na ontvangst retourneren, mits je een bericht bijvoegt waarin je aangeeft dat je de producten wilt annuleren. Doe dit zoveel mogelijk in de originele verpakking naar de op de verpakking aangegeven afzender. Het door jou betaalde bedrag inclusief standaard verzendkosten voor de retourzending wordt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, teruggestort op je rekening. We betalen je terug met hetzelfde betaalmiddel dat je voor de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt. Tenzij je uitdrukkelijk anders bent overeengekomen; in ieder geval worden er geen kosten in rekening gebracht voor een dergelijke terugbetaling. We kunnen wachten met terugbetalen totdat we de goederen hebben teruggekregen of je bewijs hebt geleverd dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van wat het eerst gebeurt. Je bent zelf verantwoordelijk voor de kosten van het retourneren van de goederen. Als de producten beschadigd blijken te zijn, kunnen er kosten in rekening worden gebracht.

Waar komt ons fruit vandaan?

Bij Topfruit.nl werken we samen met een vaste fruitleverancier. Dit familiebedrijf levert al meer dan 70 jaar verse producten.

Deze oer-Hollandse, maar hypermoderne leverancier streeft ernaar om Nederland gezonder en duurzamer te laten eten. Daarom produceren, verwerken en transporteren ze op een duurzame manier.

Topfruit.nl is trots op de samenwerking met dit fantastische familiebedrijf. Wekelijks kopen we duizenden stuks fruit in en bieden we onze klanten een ruime keuze aan handfruit, exotisch fruit en groentesnacks. We houden de lijnen kort en zorgen er zo voor dat je elke dag het meest verse fruit ontvangt, direct van de teler in je fruitmand, fruitkist, of fruitbox!

Ontdek ons volledige fruitassortiment!

Privacy & algemeen

Hoe gaan jullie om met mijn gegevens?
Wij bewaren en gebruiken uitsluitend de persoonsgegevens die rechtstreeks door jou worden opgegeven, in het kader van de door jou gevraagde dienst, of waarvan bij opgave duidelijk is dat ze aan ons worden verstrekt om te verwerken. Lees alles over jouw privacy in onze Privacyverklaring.

Zijn jullie aangesloten bij een keurmerk?
Wij zijn ISO 27001 (Informatie veiligheid) gecertificeerd.

Kan ik mijn gegevens inzien of laten verwijderen?
Voor vragen over ons privacybeleid of vragen omtrent inzage en wijzigingen in (of verwijdering van) jouw persoonsgegevens kun je ten allen tijden contact met ons opnemen via onderstaande gegevens. Mail hiervoor naar [email protected]. Bekijk ook onze privacyverklaring.

Werken bij Topfruit?
Bekijk ons actuele vacatureaanbod.